امروز يك شنبه  ۱۵ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۱/۰۸- ۲۰:۲۰ - مشاهده: ۷۰۴

برگزاری مراسم نوروز 1403 در اقامتگاه سفیر ایران در پاریس

در آستانه سال نو شمسی، خانواده سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با حضور سفیر جدیدالورد، آقای محمد امین نژاد، میزبان جمع صمیمی جمعی از هموطنان ایرانی مقیم فرانسه بود.

   در آستانه سال نو شمسی، خانواده سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس با حضور سفیر جدیدالورد، آقای محمد امین نژاد، میزبان جمع صمیمی تعدادی از هموطنان ایرانی مقیم فرانسه بود.

   طی این مراسم، مدعوین در کنار حس شیرین هم صحبتی با هموطنان و حضور در جمع ایشان در نخستین روز سال نو، با پذیرایی ایرانی و آوای موسیقی زنده سنتی در فضای دلنشین اقامتگاه سفیر لحظاتی به یادماندنی را تجربه کردند.

   همچنین طی مراسم، پیام تبریک سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه خطاب به هموطنان مقیم قرائت شد که متن آن به این شرح است:  

به نام خداوند خالق زیبایی‌های بهار،

مقلب القلوب و الابصار،

معمار هستی و دگرگون کننده ایام و اعصار...

 

مهمانان گرامی، هموطنان ارجمند،

سلام و درود بی پایان به شما

   از حضور گرم و صمیمی‌شما و خانواده‌های محترم در مهمانی امشب، که با فضای ماه مبارک رمضان و ترنم آغاز سال جدید و طلیعه بهاری دیگر از شکوفایی طبیعت همراه شده، سپاسگزاریم.

   ضمن عرض شادباش و همایون باد به مناسبت این تحول دوران و چرخش عروس زمستان به طلعت بهار شورانگیز، تهنیت ویژه خود را به این مناسبت فرخنده تقدیم شما هموطنان ارجمند، همکاران گرامی و خانواده‌های محترم می نماییم. دادار مهربان را شاکریم که این بهار طبیعت با بهار قرآن، مناجات خالصانه همه ما به درگاه الهی، همراه شده است و از نو شدن جسم و روح مان به واسطه ماه خوب رمضان و نوزایی در طبیعت به واسطه آمدن بهار، همه ما حظ و بهره ای مضاعف، می‌بریم.

 خیز تا بر کلک آن نقاش، جان افشان کنیم

 کین همه، نقش عجب در پرده پرگار داشت

    از قادر متعال که معمار بی بدیل هستی و نقاش زیبایی‌های بی پایانش در دفتر هستی است می خواهیم حال همه ما را به خوب ترین حالات مبدل سازد، چرا که او، بهترین "محول الحول و الاحوال" است. از ذات اقدسش می خواهیم که در سال جدید هم ما را یاری دهد با تلاش و کوششی نو، بر آن چه پیشینیان خدوم ما ساخته و به جای گذاشته اند، بیافزاییم و در مسیر ترقی و تعالی کشور عزیزمان ایران گام برداریم.....  ایران عزیزی که، با وجود فراز و فرودهای متعدد و بعضاً بسیار دشوار دنیای معاصر، تلاش کرده مظهر اعتقاد راسخ، تلاش خردمندانه و سازنده، تبلور استعدادهای فراوان مردم ایران، و درخشش و بالندگی بیشتر آنان باشد.

   حضور جناب آقای امین نژاد، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران، در این برهه فرخنده و توامان از ماه صیام، بهار طبیعت و خوش یمنی ایام را به فال نیک گرفته و با هم راهی را آغاز می‌کنیم که آغاز و پایانش مزین به افتخارات بیشمار برای سربلندی ایران عزیزمان در عرصه‌های مختلف باشد. ان شاءالله.

   امیدواریم به مدد این کوشش مستمر از سوی همکاران خدوم و شایسته در سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، بتوانیم در مسیر خدمتگزاری بهتر برای ایرانیان مقیم فرانسه در بخش های مختلف خدمات کنسولی و همچنین همکاری‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و علمی‌با کشور متوقف فیه، در راستای اهداف ملی کشورمان قدم برداریم و ثمره این جد و جهد بلیغ، توسعه همکاری‌ها و مناسبات فیمابین با دولت و مردم فرانسه باشد. به تلاش های خستگی ناپذیر و هدفمند جاری برای ارتقاء مناسبات تاریخی دو ملت و کشور ایران و فرانسه  خوشبین هستیم و توصیه‌ها و مشاوره‌های ایرانیان فرهیخته و وطن پرست مقیم را در این مسیر ارج می نهیم.

   امیدواریم شکوفایی و درخشندگی استعداد و هوش و سختکوشی هموطنان عزیزمان در این کشور، که در عرصه‌ها و جایگاه‌های مختلف همچون پزشکی، دانشگاه، وکالت، قضاوت، تجارت، فرهنگ و ادبیات و ... منشاء اثر و مایه مباهات بوده اند و تصویر فاخر و سترگ به جای مانده از کهن سرزمین پارس را بهتر و بهتر کرده اند، همچنان پایدار باقی بماند و جملگی با هم بتوانیم برگ زرین دیگری بر صفحات تاریخ این مرز و بوم بیافزاییم و باعث افتخار و مباهات نسل های آینده باشیم.

   جمهوری اسلامی ایران در تعامل خود با نظام بین الملل، بنای خود را بر واقع بینی و درک صحیح و هوشمندانه از وقایع جهان قرار داده و در این مسیر همواره گفتگو و دیالوگ سازنده را بهترین مسیر و راه حل برای تحقق صلح و دوستی پایدار برای عصر معاصر و دفاع از منافع ملی خود می داند. امیدواریم در سال جدید نیز، شاهد تحقق عینی و عملی اهداف بلند این حرکت ها و پویش های سازنده باشیم.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما