بخش کنسولی

درج مهر خروج مشمولین

هموطنان ذکور (آقایان)، چنانچه سن آنان زیر 50 سال تمام خورشیدی باشد و کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت نداشته و حد‌اقل ۳ سال متوالی مقیم خارج از کشور باشند، در صورت تمایل به سفر به میهن عزیزمان ایران، می توانند تقاضای مهر خروج ویژه مشمولان نمایند.

 مدارک لازم:

درخواست کننده بعد از ثبت نام در سامانه میخک به نشانی اینترنتی https://mikhak.mfa.gov.ir  و دریافت شماره رهگیری، با ارائه مدارک زیر می تواند درخواست صدور مهر مذکور را نماید:

 -برگه شماره رهگیری برای صدور مهر خروج ویژه مشمولان

-اصل گذرنامه که در آن محل اقامت فرانسه درج شده باشد

-پرداخت مبلغ 20 یورو بابت صدور مهر خروج ویژه مشمولان ، ( مطابق با جدول تعرفه خدمات کنسولی )

-چنانچه برای اولین بار متقاضی دریافت این مهر می باشید، مبلغ 50 یورو پرداخت نمائید.

-پاکت پست سفارشی با درج نشانی متقاضی و الصاق تمبر برای برگشت مدارک و گذرنامه

  یادآوری ها:

-چنانچه در سن مشمولیت و با سپردن وثیقه یا معافیت تحصیلی از کشور خارج شده اید، قبلا باید از طریق بستگان یا وکیل در ایران ، نسبت به دریافت نامه‌ای از سازمان وظیفه عمومی ناجا به عنوان وزارت امور خارجه مبنی بر  ضبط وثیقه اقدام و مجوز بهره مندی از مهر مذکور توسط وزارت امورخارجه برای این سفارت ارسال شود.

-در صورت تمایل و راهنمایی بیشتر می توانید در روزهای اداری از ساعت (15:00 تا 16:30) با شماره تلفن: 0140697970 تماس حاصل نمائید.

-چنانچه محل اقامت در گذرنامه، ایران نوشته شده باشد، قبل از صدور مهر خروج ویژه مشمولان، باید نسبت به درخواست صدور گذرنامه جدید با اقامت فرانسه اقدام شود.

-در حال حاضر مهر خروج ویژه مشمولان تا تاریخ 1405/12/29 اعتبار دارد و دارندگان این مهر می توانند سالی دوبار به ایران تردد و مجموعا 3 ماه اقامت داشته باشند.

*روش پرداخت هزینههای خدمات کنسولی تا اطلاع ثانوی: 

بدلیل برخی مشکلات و محدودیت‌های بانکی، ارائه خدمات کنسولی در این نمایندگی صرفا بصورت حضوری و پرداخت نقدی از طریق "دستگاه دریافت وجه اتوماتیک" مستقر در سالن مراجعات بخش کنسولی، میسر می باشد. بدیهی است به محض مهیا شدن روش‌های پرداخت غیر حضوری، مراتب اطلاع‌رسانی خواهد شد.