بخش کنسولی

درج مهر خروج مشمولین

هموطنان ذکور (آقایان)، چنانچه سن آنان زیر 50 سال تمام خورشیدی باشد و کارت پایان خدمت سربازی یا معافیت نداشته و حد‌اقل ۳ سال متوالی مقیم خارج از کشور باشند، در صورت تمایل به سفر به میهن عزیزمان ایران، می‌توانند تقاضای مهر خروج ویژه مشمولان نمایند.

 مدارک لازم:

درخواست کننده بعد از ثبت نام در سامانه میخک به نشانی اینترنتی https://mikhak.mfa.gov.ir  و دریافت شماره رهگیری، با ارائه مدارک زیر می‌تواند درخواست صدور مهر مذکور را نماید:

 -برگه شماره رهگیری برای صدور مهر خروج ویژه مشمولان

-اصل گذرنامه که در آن محل اقامت فرانسه درج شده باشد

-پرداخت مبلغ 20 یورو بابت صدور مهر خروج ویژه مشمولان ، ( مطابق با جدول تعرفه خدمات کنسولی )

-چنانچه برای اولین بار متقاضی دریافت این مهر می‌باشید، مبلغ 50 یورو پرداخت نمائید.

-پاکت پست سفارشی با درج نشانی متقاضی و الصاق تمبر برای برگشت مدارک و گذرنامه

  یادآوری‌ها:

-چنانچه در سن مشمولیت و با سپردن وثیقه یا معافیت تحصیلی از کشور خارج شده اید، قبلا باید از طریق بستگان یا وکیل در ایران ، نسبت به دریافت نامه‌ای از سازمان وظیفه عمومی ناجا به عنوان وزارت امور خارجه مبنی بر  ضبط وثیقه اقدام و مجوز بهره مندی از مهر مذکور توسط وزارت امورخارجه برای این سفارت ارسال شود.

-در صورت تمایل و راهنمایی بیشتر می‌توانید در روزهای اداری از ساعت (15:00 تا 16:00) با شماره تلفن: 0140697970 تماس حاصل نمائید.

-چنانچه محل اقامت در گذرنامه، ایران نوشته شده باشد، قبل از صدور مهر خروج ویژه مشمولان، باید نسبت به درخواست صدور گذرنامه جدید با اقامت فرانسه اقدام شود.

-در حال حاضر مهر خروج ویژه مشمولان تا تاریخ 1405/12/29 اعتبار دارد و دارندگان این مهر می‌توانند سالی دوبار به ایران تردد و مجموعا 3 ماه اقامت داشته باشند.

*روش پرداخت هزینههای خدمات کنسولی تا اطلاع ثانوی: 

بدلیل برخی مشکلات و محدودیت‌های بانکی، ارائه خدمات کنسولی در این نمایندگی صرفا بصورت حضوری و پرداخت نقدی از طریق "دستگاه دریافت وجه اتوماتیک" مستقر در سالن مراجعات بخش کنسولی، میسر می‌باشد. بدیهی است به محض مهیا شدن روش‌های پرداخت غیر حضوری، مراتب اطلاع‌رسانی خواهد شد.