بخش کنسولی

صدور شناسنامه برای افراد بالای 18 سال

چنانچه محل تولد متقاضی کشور فرانسه باشد، امکان ثبت درخواست در سفارت فرانسه وجود خواهد داشت. در صورت تولد در کشوری غیر از فرانسه باید به سفارت یا کنسولگری ایران در کشور محل تولد مراجعه شود. 

تکمیل فرم درخواست صدور شناسنامه بایستی به صورت آنلاین و از طریق سامانه میخک mikhak.mfa.gov.ir صورت پذیرد؛ پس از تکمیل فرم مربوطه و دریافت کد رهگیری از سامانه مذکور، به بخش کنسولی سفارت مراجعه نمائید.

مدارک لازم:

1- همراه داشتن اصل شناسنامه جدید والدین (شناسنامه جدید جمهوری اسلامی ایران) که ازدواج والدین در آن‌ها ثبت شده باشد.

* مشخصات والدین در گواهی ولادت  (Copie intégrale dActe de Naissance) باید با مشخصات مندرج در شناسنامه آنان مطابقت داشته باشد. در صورت عدم تطابق، ضروریست ابتدا مغایرت های موجود در گواهی ولادت، توسط مراجع ذیصلاح برطرف گردد.

2- همراه داشتن اصل گواهی ولادت صادره از شهرداری محل  (Copie intégrale dActe de Naissance)

3- تکمیل و ارائه فرم های  102  و  103

4- حضور فرزند و والدین در بخش کنسولی سفارت

5- تکمیل و امضاء دوبرگ کارت انگشت نگاری برای مشخص شدن کلاسمان و درج آن در اسناد سجلی فرزند (این کارت ها در هنگام حضور صاحب شناسنامه در بخش کنسولی تکمیل خواهد شد)

6- همراه داشتن هفت قطعه عکس رنگی  3 در 4 جدید متقاضی و دو قطعه عکس از والدین  

7- همراه داشتن تصویر کارت اقامت یا گذرنامه

8- پرداخت هزینه 

*روش پرداخت هزینههای خدمات کنسولی تا اطلاع ثانوی: 

به دلیل برخی مشکلات و محدودیت‌های بانکی، ارائه خدمات کنسولی در این نمایندگی صرفاً به صورت حضوری و پرداخت نقدی از طریق "دستگاه دریافت وجه اتوماتیک" مستقر در سالن مراجعات بخش کنسولی، میسر است. بدیهی است به محض مهیا شدن روش‌های پرداخت غیرحضوری، مراتب اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 *جهت تنظیم وقت مراجعه به بخش کنسولی سفارت با شماره تلفن 0140697973 از ساعت 15 تا 16 روزهای دوشنبه تا جمعه تماس بگیرید.